onsdag 4 december 2013

JULKORT



Dags att börja fundera på årets julkort. Här kommer några förslag på personliga julkort. 



i n n e r e etc


När jag tittade i asken med snören, tejp, etiketter etc. visade det sig att jag samlat på mig en hel del genom åren. Hittade till och med två oöppnade förpackningar med kort och kuvert från Panduro. Alltid bra att ha, om man inte glömmer bort och köper nytt varje i år. 

I år blir det alltså ett "man tager vad man haver"-julkort.


i n n e r e etc



Det här kortet har jag gjort med hjälp av snöre, etikett och kort från Panduro. 



i n n e r e etc



Ett väldigt tacksamt sätt att göra ett kort snabbt är med hjälp av washi-tejp. Förra året gjorde jag det här julkortet med en adventsljusstake på. Washi-tejpen har jag köpt på Panduro och Bookbinders Design (de verkar inte sälja washi-tejp på sin hemsida men sök på washi-tejp så kommer det komma upp flera återförsäljare).




i n n e r e etc



Ytterligare ett julkort med washi-tejp. 



i n n e r e etc



De senaste åren har jag hållt julkorten rätt enkla, förutom 2010 när jag kom att jag skulle brodera God Jul. Det tog sin lilla tid men de blev klara i tid. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar